مداخلات و اینترونشن دریچه های قلبی (نارسایی و تنگی دریچه میتدال - تنگی دریچه آئورت) تحت نظر دکتر ایوب صالحی، استادیار اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسال در گروه قلب و عروق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم و در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی (ره) انجام می‌شود. این خدمت‌ها برای بیمارانی که مشکلات دریچه‌های قلبی خود را دارند، ارائه می‌شود و به منظور بهبود عملکرد قلب و کاهش علائم نارسایی قلبی و تنگی دریچه‌ها انجام می‌پذیرد.

در ادامه، به برخی اطلاعات کلی در مورد نارسایی و تنگی دریچه‌های قلبی و نحوه مداخلات و اینترونشن در آنها اشاره می‌شود:

1. نارسایی دریچه‌های قلبی:
   - نارسایی دریچه‌های قلبی به معنی عدم قدرت دریچه‌های قلبی در تنظیم جریان خون به درستی است. این مشکل می‌تواند در دریچه‌های میترال (مثل دریچه تریکوسپید) یا دریچه آئورت رخ دهد.
   - نارسایی دریچه‌ها ممکن است با علائمی نظیر خستگی، ضعف عمومی، ضربان قلب نامنظم و افزایش مخاطرات قلبی عروقی همراه باشد.

2. تنگی دریچه‌های قلبی:
   - تنگی دریچه‌های قلبی به معنی تنگ شدن یک یا چند دریچه قلبی است، که باعث محدودیت جریان خون به داخل یا خارج از قلب می‌شود. این مشکل می‌تواند در دریچه‌های میترال (مثل دریچه ایکواسپید) یا دریچه آئورت رخ دهد.
   - تنگی دریچه‌ها ممکن است با علائمی نظیر درد قفسه سینه، خفگی، سرگیجه و ضعیفی عمومی همراه باشد.

3. مداخلات و اینترونشن:
   - برای درمان نارسایی و تنگی دریچه‌های قلبی، مداخلات و اینترونشن‌های جراحی یا تصویربرداری معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند.
   - مداخلات جراحی ممکن است شامل تعویض دریچه‌های قلبی آسیب دیده با دریچه‌های مصنوعی یا تعویض دریچه‌های قلبی با دریچه‌های زنده انسانی باشد.
   - اینترونشن‌های تصویربرداری ممکن است برای ترمیم دریچه‌های قلبی بدون نیاز به جراحی انجام شود. به عنوان مثال، از روش تعویض دریچه‌های قلبی با استفاده از کاتترهای وارد قلبی بهره می‌برند.

دکتر ایوب صالحی با تخصص در اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق بزرگسال، تجربه و تخصص لازم برای ارائه خدمات با کیفیت در زمینه درمان نارسایی و تنگی دریچه‌های قلبی دارد. بیمارانی که به مشکلات مشابه اشاره شده برخورد کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی (ره) و مشاوره با دکتر ایوب صالحی، بهبود و بهبود عملکرد قلبی خود را تجربه کنند.